It just hurts a lot, knowing that you're not okay

2014-02-19 ♡ 12:00:00 ||Matilda Sörensson
Jag kände verkligen inte för att blogga igår. Har sett att många kikade in här väldigt många gånger igår, och jag antar för att ni följer mig på twitter/såg inlägget igår morse. 
Jag tänkte nu förklara det inlägget.
 
I förrgårkväll (måndag) så skulle vi ut och nattakissa hundarna, Gittan vill inte gå ut. Hon bara stirrar på oss och rör sig inte ur fläcken. Vi tänkte att hon bara var trött. På natten så spydde hon och vi visste inte varför, hon hade inte ätit någonting konstigt, vad vi vet iallafall. 
Igår på morgonen så kände jag att jag inte mådde helt bra, och jag såg henne ligga där i buren och jag ville verkligen inte lämna henne ensam hemma. Så jag stannade hemma igår med Gittan. Hon hade nämligen inte ätit sin mat, som hon alltid gör. Gittan skulle ALDRIG lämna mat.
Dagen gick och hon bara låg i buren, hon rörde sig knappt. Jag blev mer och mer orolig och höll mamma och pappa uppdaterade om vad som hände, de smsade många gånger om "Hur är hon?" & "Vad gör hon?" och jag svarade gång på gång att hon såg hängig ut och inte rörde sig från buren. Jag såg att Maggan gick in i buren och började tvätta henne och la sig bredvid henne, då brukar Gittan i vanligafall gå ifrån eftersom hon vill oftast ligga själv. 
 
Runt halv 4 när jag hade ute henne, så såg hon ut som en boll nästan, att det gjorde ont att gå så hon liksom kurade ihop sig. Jag meddelade mamma och då tyckte hon att det var nog.
Pappa kom hem och tog med henne till Djursjukhuset, jag och min bror bara satt hemma och väntade och väntade, vi ringde honom gång på gång, utan framsteg. Blodprover togs och efter tre timmar på djursjukhuset så kom pappa hem, utan hund..
 
Pappa berättade vad som hände och att de behöll henne över natten, för att ev. öppna henne och kolla idag.
Hon hade en infektion i kroppen, ökad mängd vita blodkroppar. Hon hade en sänka på 120, hundar ska ha max 20.
På röntgenbilderna så var det ett parti som var mörkt, det skulle inte vara mörkt där, det skulle vara ljust så att man kunde se igenom det. Det kan vara mjälten, det vet dom inte. Det kan vara en tumör i mjälten, vad som helst.
Det är det som de ville kolla nu när de tömt henne på mat osv. Vad som är i det skuggade partiet.
 
Mer än såhär vet jag inte. Inte än.
Hon kommer förmodligen hem idag och först då kan jag vara lugn, när jag har henne i mina armar och vet att hon är okej.
 
Min lilla älskling, det kommer bli bra. ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail:

Din blogg:

Dina ord:

Trackback