Hundutställning Vänersborg 6/6-7/6 2014

2014-08-22 ♡ 16:00:00 ||Matilda Sörensson
Strax innan sommarlovet så var jag i Vänersborg på hundutställning. En väldigt lyckad helg blev det och Lexi's andra samt tredje utställning. Alla älskade henne! Så nöjd över min fina prinsessa!
 
6 juni - Lördag

Kritik:
Härlig tikvalp, vackert huvud & uttryck, utmärkt bett, utmärkt hals rygg & kors, välburen svans, bra kropp ben & tassar, goda vinklar, utmärkta rörelser
Bästa valp!
+ Hp
 
I finalen som var senare samma dag så slutade vi som 4:e BIS! Alltså fjärde bästa valp på hela utställningen!
 

Bilderna från dagen
 
Finalen!
 
7 juni - Söndag
 
Dagen efter så var vi på plats igen, på samma utställnigsställe. Jag kommer ihåg att det var så sjukt varmt, trots att klockan inte var mer än halv 10. Vi gick iallafall första klassen(eller andra) och det var flera andra tikar med, hur fina som helst! Av alla tikvalpar valde hon ut just min valp, Lexi. Direkt efter så fick vi möta hanvalpen som vunnit i klassen innan. Vi vann över hanen, blev BIR valp ännu en gång och var återigen i final!
 
Kritik:
Fint huvud & uttryck, bra hals och front, bra kropp för åldern, tillräckliga vinklar, fin päls. Rör sig väl.
BIR- valp 6-9
+ Hp

Väl i finalen så var det nog över 30 andra hundar, alla möjliga olika raser, terrierraser och annat. Vi var på förhandsgranskningen där jag märkte att Lexi började bli lite bråkig, hon var trött. Sedan var det dags att gå in i stora ringen! Där hon skötte sig utmärkt, tycker jag. Dock så plockade domarn ut oss och vi fick åka hem.
 
 
 
Det togs mer bilder under söndagen, men jag vet inte vart jag gjort av dem, helt borta, poff.
 
Väldigt nöjd över den helgen!
BIR- valp x2
Hp x2
4:e BIS valp
&
1:a pris!
Våran utställningsresa fortsätter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail:

Din blogg:

Dina ord:

Trackback